Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Kαλά τα νέα για το αεροδρόμιο Καστελίου



Κτηματολογικό Γραφείο για την ταυτοποίηση των ακινήτων που θα απαλλοτριωθούν εν όψει κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Καστελλίου ξεκινά να λειτουργεί στο Καστέλλι από την ερχόμενη Δευτέρα 22 Ιουλίου, όπως ανακοίνωσαν στη διάρκεια
συνάντησής τους στο Καστέλλι ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, κ. Ζαχαρίας Καλογεράκης και ο Διευθυντής ΕΥΔΕ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Γιάννης Καρνέσης.
    Συγκεκριμένα, ο κ. Καρνέσης που διευθύνει την αρμόδια υπηρεσία για τις μελέτες και τη δημοπράτηση του έργου του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Καστελλίου, ήρθε σήμερα στο Καστέλλι προκειμένου να εγκαταστήσει τις δύο ανάδοχες εταιρείες που έχουν αναλάβει την κτηματογράφηση της περιοχής, στα πλαίσια κατασκευής του αεροδρομίου και των οδικών κόμβων. Μάλιστα οι εταιρείες έχουν στη διάθεσή τους, τους αεροφωτογραφικούς χάρτες της περιοχής, αφού ολοκληρώθηκε η αεροφωτογράφησή της.
    Το Γραφείο Κτηματογράφησης θα είναι εγκατεστημένο σε χώρο που έχει παραχωρήσει ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας για το σκοπό αυτό κάτω από την πλατεία «Μεϊντάνι» στο Καστέλλι (πρώην κατάστημα Δ.Ο.Υ.). Σε πρώτη φάση οι εταιρείες θα προχωρήσουν σε ενημέρωση των δημοτών, ενώ στη συνέχεια με νεότερη ανακοίνωση θα γίνουν γνωστές οι ώρες εξυπηρέτησης, τα τηλέφωνα επικοινωνίας και η διαδικασία ταυτοποίησης των ακινήτων.
    Σε δηλώσεις του έπειτα από τη συνάντηση ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας κ. Καλογεράκης ανέφερε: «Ένα πολύ σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση υλοποίησης του έργου του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Καστελλίου πραγματοποιήθηκε σήμερα με την εγκατάσταση των εταιρειών που έχουν αναλάβει την κτηματογράφηση της περιοχής που θα απαλλοτριωθεί για την κατασκευή τόσο του αεροδρομίου όσο και των συνοδών οδικών κόμβων. Ελπίζουμε - και προς το σκοπό αυτό θα κινηθούμε - οι τιμές απαλλοτριώσεων που θα οριστούν από το δικαστήριο να είναι τέτοιες που θα ικανοποιούν τους κατοίκους της περιοχής.
    Παράλληλα, πιέζουμε προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση του Υπουργείου για τη δημοπράτηση του έργου μέσα στο 2013. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο υποδομής που δεν αφορά μόνο το Δήμο μας ως περιοχή αλλά ολόκληρο το Νομό και την Κρήτη. Στα πλαίσια αυτά, σταθερός στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι η ενίσχυση των θετικών αποτελεσμάτων και η μείωση των αρνητικών επιπτώσεων, ώστε το έργο να συμβάλλει στην ουσιαστική και προγραμματισμένη ανάπτυξη της περιοχής».
    Από την πλευρά του ο Διευθυντής ΕΥΔΕ κ. Καρνέσης τόνισε: «Δεν ξέρω τι έγινε στο παρελθόν αλλά αυτή τη στιγμή όπως είχαμε άλλωστε πει και πριν από δύο μήνες περίπου, οπότε είχαμε συναντηθεί πάλι στο Καστέλλι για να ενημερώσουμε το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από πρόσκληση του Δημάρχου κ. Καλογεράκη, το Δημόσιο θέλει να φτιάξει αυτό το έργο και η πρώτη ενέργεια που δείχνει ότι θέλει να το φτιάξει είναι η προώθηση των απαλλοτριώσεων. Πράγματι λοιπόν, όπως είχαμε δεσμευτεί και τότε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσει Γραφείο Κτηματογράφησης, σήμερα με τη σημαντική βοήθεια του Δήμου ξεκινάει να λειτουργεί το Γραφείο, προκειμένου να φτάσουμε στο στόχο μας.
    Στόχος μας είναι την άνοιξη του 2014 να έχουμε έτοιμα τα κτηματολόγια, δηλαδή τα υπόβαθρα για να κηρυχθούν οι απαλλοτριώσεις. Αυτό είναι το απαιτούμενο για να μπορέσει το έργο αυτό να δημοπρατηθεί και ήδη προγραμματίζεται η δημοπράτηση του έργου με σύμβαση παραχώρησης το Σεπτέμβριο του 2013. Επομένως η δημοπράτηση και η κήρυξη των απαλλοτριώσεων θα πρέπει να συμπορευτούν μαζί, ώστε - εάν όλα πάνε καλά και υποβληθούν προσφορές και υπάρχουν επενδυτές που θέλουν να κατασκευάσουν αυτό το αεροδρόμιο, που φαίνεται πως υπάρχουν πλέον και ενδιαφέρονται ζωηρά - να φτάσουμε παράλληλα με την έναρξη κατασκευής να έχουμε και τις απαλλοτρίωσης, όπως πρέπει να συμβαίνει σε κάθε έργο.
    Τα συνοδά έργα, δηλαδή οι οδικές προσβάσεις, περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης και ένα από τα ζητούμενα αυτής της κτηματογράφησης είναι να κτηματογραφηθούν οι δύο οδικοί άξονες από τον ΒΟΑΚ μέχρι το Καστέλλι και από το Καστέλλι μέχρι το ΝΟΑΚ που αποτελούν τις βασικές προσβάσεις του αεροδρομίου προς βορρά και νότο.
    Ο χώρος ο οποίος θα απαλλοτριωθεί στο αεροδρόμιο, θα είναι ο χώρος που απαιτείται για την κατασκευή ενός διαδρόμου μήκους 3.800 μέτρων, όπως ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός. Στα τεύχη δημοπράτησης κατά την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου θα είναι δυνατή η υλοποίηση ενός διαδρόμου 3.200 μέτρων και η κατασκευή του αεροδρομίου σε δύο φάσεις, χωρίς να αποκλείεται βέβαια κάποιος επενδυτής, ο οποίος για διάφορους λόγους θα θέλει να προσφέρει μεγαλύτερο διάδρομο, να μπορεί να το κάνει»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου